Strona główna | Mapa serwisu | English version

> > cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0>
{sep} > {/sep} {loop}

Konsola
 
 

 
 
 

 
 
 

 

Konsola w Q3 to bardzo potężne narzędzie. Dzięki niemu można zdziałać bardzo wiele od zwiększenia liczby fps-ów poprzez dostosowanie wyglądu HUD-a (szereg dodatkowych opcji znajduje się w OSP) aż to zwiększenia swojej skuteczności w grze (odpowiednie dostosowanie grafiki. .. widoczność itd.). Starym wyjadaczom może się nie przyda tak bardzo to co tu spróbuje przekazać ale może wiem coś czego oni nie wiedzą. Większość będę opierał na swoim własnym konfigu.

Że konsole wywołuje się klawiszem "~" chyba nie musze nikomu tłumaczyć (no chyba ze ktoś se zbindował gdzie indziej .. ale po co :P ). Najważniejsze jest to ze nie musimy pisać wszystkiego sami po wciśnięciu klawisza TAB konsola wyświetli wszystkie komendy zaczynające się na ciąg znaków jaki podaliśmy (lub dokończy ją całą jeżeli jest to jedyna komenda rozpoczynająca się na dane znaki). Wpisując komendy w menu nie musimy dodawać "/" przed komendą jednak w czasie gry należy to uczynić. Poniżej postaram się opisać wam najbardziej przydatne komendy wszystkich nie będę podawał (zainteresowanych odsyłam do strony prowadzonej przez Commandera Keena dużo tam dobrego ale po angielsku).

PORUSZANIE SIĘ:
+forward - do przodu
+back - do tyłu
+moveleft - strafe w lewo
+moveright - strafe w prawo
+jump - podskok
+movedown - kucnięcie [prędkość poruszania się w kucaniu 80 ups, przy czym standardowa prędkość biegu to 320, gdy kucamy naszych kroków nie słuchać (w cpma nie ma wcale odgłosów chodzenia)]
+speed - chodzenie (prędkość chodzenia 160, tak samo jak w przypadku kucania nie słuchać kroków)
cl_run 1 - włącza ciągłe bieganie (always run) [czy ktoś wogóle gra z tym wyłączonym ?? :) ]

każdy bardziej spostrzegawczy zauważył ze poruszając się w Q3 nasz celownik lekko się "buja" osobiście uważam to za wadę w końcu to przeszkadza w celowaniu. Efekt ten wyłączymy wpisując:
cg_bobup 0
cg_bobpitch 0
cg_bobroll 0
cg_runroll 0
cg_runpitch 0

MYSZ:
+attack – strzelamy :) [dałem to tu bo chyba każdy strzela klawiszem myszy]
cl_freelook 1 – wł. swobodne rozglądanie się myszą
sensitivity X – czułość myszy
cl_mouseAccel X – akceleracja myszy tzn. im szybciej ruszymy gryzoniem tym mocniej się obrócimy
m_pitch X – komenda zmienia tak jakby czułość mysz tylko w górę i w dół standardowo 0.022 [ja używam np. 0.015]. Im mniejsza liczba tym większa czułość, wartość z minusem daje invert.
m_yaw X - to samo co wyżej ale tylko na boki

BRONIE
Można by powiedzieć ze nie ma o czym pisać, ale można zmienić dla każdej broni celownik, określić czy bron ma być pokazywana czy nie itd. W moim konfigu wygląda to mniej więcej tak:

 

bind c "weapon 1;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 0" //piła
bind f "weapon 2;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairSize 25" //machinegun
bind e "weapon 3;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 4;cg_crosshairSize 45" //shotgun
bind 3 "weapon 4;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairSize 40" //granatnik
bind q "weapon 5;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 22" //rakieta
bind r "weapon 6;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairSize 20" //spawara
bind SPACE "weapon 7;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 20" //rail
bind SHIFT "weapon 8;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 40" //plasma
bind 4 "weapon 9;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 20" //BFG

gdzie:
weapon X – która broń
cg_drawgun 1 – bron jest widoczna ( z 0 niewidoczna, 2 widoczna ale bez animacji [chyba tylko na Osp])
cg_drawCrosshair X – wł. rysowanie celownika i pozwala na wybranie rodzaju celownika
cg_crosshairSize X – rozmiar celownika
niektórzy dodają jeszcze do każdej broni inny kąt widzenia cg_fov X (standardowo 90) lub zmieniają czułość myszy (sensitivity). Ale osobiście uważam to za przesadę :)

Jeśli chodzi o bronie to należałoby wspomnieć jeszcze o paru komendach
cg_railTrailTime X – jak długo ma być widoczny ślad po railu [1500 daje 1,5 sekund czyli tyle ile rail się przeładowywuje]
cg_noProjectileTrail 0 – wył. dym za rakietą [pomocne jak ma się słaby sprzęt], zwiększa widoczność
cg_trueLightning X – określa jak bardzo promień LG “trzęsie się” gdy nim poruszamy
cg_oldPlasma 0 – nowy efekt plazmy [od PR 1.30 bodajże ale polecam dać wartość 1bo więcej wtedy widać]
cg_oldRocket 0 – nowy efekt dymu z rakiety
cg_oldRail 0 – nowy efekt raila [spirala wokół promienia]
r_railSegmentLength X – szerokość segmentu raila
r_railCoreWidth X – szerokość jądra raila
r_railWidth X - szerokość smugi po railu

BINDY:
Aby zbindowac cos w konfigu używamy:
bind [klawisz] [komenda] - podstawowa komenda do bindów należy podac co i pod jaki klawisz chce się zbindować
jeśli chcemy przypisywać wartośc komendom to przydaje sie wiedzieć, że:
set [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość [tylko w configu w konsoli nie trzeba pisac set]
seta [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość i dopisuje ją w q3config.cfg.
sets [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość, komenda i jej wartość będzie widoczna w serverinfo
setu [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość ,komendy i jej wartośc będzie widoczna w clientinfo

bindlist - wyświetla aktualnie zbindowane przyciski
+button2 - użycie itemu
+button3 - taunt
messagemode - wysyłanie textów w czasie gry do wszystkich [również say]
messagemode2 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do graczy z tego samego [naszego] teamu; [również say_team]
messagemode3 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do przeciwnika będącego na celowniku; [również tell_target]
messagemode4 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do gracza, który ostatnio nas trafił [równiez tell_attacker]
+scores - wyświetla wyniki
unbind [klawisz] - zdejmuje bind z danego klawisza
unbindall - czyści wszystkie bindy [warto umieścic sobie na poczatku własnego configa]
callvote [obiekt głosowania] - rozpoczyna głosowanie
vote yes / vote no - wyrażamy swoją opinie w głosowaniu
weapnext - zmiana broni na następną dostępną [lepiej meć każdą na osobnym klawiszu ale jak kto woli]
weapprev - jak wyżej tylko na poprzedną broń
+zoom - wł. zoom
cg_zoomfov X - określa do jakiego fov ma zoomowac komenda +zoom [standartowo 22.5 polecam około 50 chyba ze ktos perfidnie lubi kampować ;) ]

KOMENDY:
centerview - centruje nasz kąt widzenia w pionie i w poziomie
clear - czyści konsole [alt + L zdaje sie zalatwiać sprawe równie skutecznie]
cmdlist - wyświetla liste komend
cvarlist - wyświetla liste zmiennych
cvar_restart - przywraca wszsytkim zmiennym standartowe wartości
imagelist - wyświetla liste obrazków [ textur] załadowanych w danej chwili
in_restart - restartuje caego quake'a
kill - samobójstwo ... buhahahha ... wbrew pozorom przydatne o czym przekonali sie nie jedni którzy grali ze mną (i nie tylko ze mna) na dm17, gdy spadasz już w otchłań to wciśnij kill, bedziesz miał pewnośc ze przeciwnik nie zarobi fraga [niektórzy dają rade cię wtedy zestrzelic railem lub machinegunem]
localservers - wyszukuje serwery lokalne
meminfo - wyświetla statystyki pamięci
skinlist - lista załadowanych skinów.
soundlist - lista załadowanych dźwieków
version - wersja gry
modelist - wyświetla dostępne dla komendy r_mode rozdzielczości ekranu
path - wyświetla liste załadowanych packów i katalog q3
quit - wychodzi do systemu [chciałem napisac do windy ale niektórzy grają na linuchu ... znam takich :> , szubszym sposobem jest wcisniecie konsoli nacisniecie Q potem TAB i ENTER :)]
disconnect - rozłącza sie od serwera
connect [IP/nazwa] - dołacza sie do wybranego serwa
screenshot - sciąga screenshota w formacie *.tga
screenshotJPEG - to cowyżej tylo ze w formacie *.jpg

HUD I GRAFIKA:
cg_lagometer 0 – wył. lagometr
cg_drawAttacker 0 – wył. pokazywanie kto ostatni nas zaatakował
cg_drawAmmoWarning 0 – wył. ostrzerzenie o kończącej się amunicji
cg_draw3dIcons 0 – wył. 3D w ikonach HUD-a – amunicji, zbroi, itd [robią się bitmapowe]
cg_drawIcons 0 – całkowicie wył. rysowanie ikon w Hud-zie
cg_drawFPS 1 – podaje na ekranie ile nasz komp ciągnie fps-ów [klatek na sekundę]
cg_drawTimer 1 – pokazuje czas gry
cg_drawStatus 0 – wył całkowicie rysowanie statusu [zdrowie, zbroja, ammo itd.]
cg_draw2D 0 – wył rysowanie elementów 2D [widać tylko 3D, na ekranie nie ma żadnych bitmap HUD-a]
cg_simpleItems 1 – wł. “proste” modele broni i itemów w grze [np. zamiast rakietnicy leży ikona rakiety]
cg_fov X- określa kąt widzenia
model X – określa model jakim chcemy grać
headmodel X– pozwala wybrać model głowy z innego modelu
cg_forceModel 1 – wszyscy gracze mają ten sam model co my [przyspiesza grę]
scr_conspeed X – prędkość “opadania” konsoli [99 natychmiastowo otwiera i zamyka]
com_hunkMegs X – ilość pamięci jaką Q3 przydzieli sobie na textury
com_soundMegs X – ilość pamięci przydzielona na dźwięk
cg_gibs 0 – wył. fontanny krwi przy fragach [może zwalniać na słabych kompach]
com_blood 0 – całkowicie wył. krew
cg_brassTime X– czas jaki na podłodze leżą łuski itp.
cg_marks 0 – wył. ślady na ścianach
cg_shadows X – zmienia cienie [0-brak, 1-standardowe, 2-szczegółowe, 3-dodaje cień postaci]
r_fastsky 1 – wył. rysowanie nieba [Nie widać też przez teleporty L ]
r_vertexLight 0 – wł. oświetlenie Vertex
r_detailtextures 0 – wył. szczegółowe textury
r_picmip X – rozmycie textur [0-szczegółowe, 9 najbardziej rozmyte
r_dynamiclight 0 – wył. dynamiczne światła
r_mode X – rozdzielczość [3 = 640x480]
r_texturebits X – ilość kolorów textur [0,16,24,32]
r_colorbits X - ilość kolorów [0,16,24,32]
r_depthbits X – głębia kolorów [0,16,24]
r_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" – filtrowanie trilinearne
r_ext_compressed_textures 1 – wł. kompresje textur [na kartach S3 Savage, GeForce, i innych nowszych]
r_ext_multitexture 0 – wył. multitexturing
r_subdivisions X – określa okrągłość krzywych
r_overbrightbits X – trudno określić trza poexperymentować w sumie jakby zmienia jasność itemów na mapie
r_mapoverbrightbits X – tak samo jak wyżej tylko ścian [ogólnie mapy]
r_gamma X – rozjaśnia ekran
r_intensity X – zwiększa intensywność kolorów [powinno sie uzywac tej komendy zamiast r_gamma gdyż gamma sama w sobie powoduje ze kolory stają się bardziej matowe]
vid_restart - restart enginu graficznego [konieczny po wpisaniu niektórych komend]

DŹWIĘK:
s_initsound X - wył. uruchomianie dzwięków [nie ma zadnych dzwieków]
s_khz X - jakość [dokladniej częstotliwość] dźwieków w grze [11,22]
s_musicvolume X - głośność muzy.
s_volume X - głośność odgłosów z gry
s_doppler 0 - wył. efekt lecących blisko rakiet i ich mijania się w locie [nie wyłaczyłbym za nic ... supermegafuckingcool]
snd_restart - restart enginu dźwiękowego [jeśli jesteśmy na mapie ona tesh zostanie zrestartowana]

XYWY:
Q3 w przeciwieństwie do innych gier ma bardzo fajne opcje jeśli chodzi o tworzenie sobie xywek. Każdy wie [ a jak nie wie to sie własnie dowiedził], że kolorki uzyskuje sie przez użycie ^ i odpowiedniej litery cyfry od 0 do 7. Czyli:
^0 - czarny
^1 - czerwony
^2 - zielony
^3 - żółty
^4 - niebieski
^5 - fioletowy
^6 - jasny niebieski
^7 - biały
Z tym ^0 to jest tak, ze niby jest to kolor czarny ale tylko w textach pisanych do innych. Niestety w Vq3 nie mozna sobie tak łatwo zrobic czarnego nicka. trzeba zakombinowac i zrobic ^^0, wtedy bedzie kolor czarny ale niestety z ^ z przodu [np /name ^^0CHAOS da w efekcie xywe ^CHAOS ]. Na OSP nie ma problemu z czarnym nickiem.


OSP

Ok. Częsc opisu znajdujaca sie u góry powinna wystarczyc ludziom grającym na czystym Q3. Reszta mojego opisu będzie przeznaczona dla uzytkowników OSP (a że w CPMA zaaplikowane jest OSP to i dla nich również, nie będe się zajmował komendami które isnieją tylko na CPMA ponieważ nie gram na CPMA i nie badałem czy sa tam jakies nowe komendy), a więc:

cg_* - general client-side - czyli opcje klienta
ch_* - sprawy związane z hudem
cf_* - sprawy zwiazane z czcionkami

COS JESZCZE O XYWACH I TEXCIE
^B i ^b - text miga
^F - text jest widoczny tylko w pierwszej połowie sekundy
^f - text jest widoczny tylko w 2 połowie sekundy
^N - resetuje ^B, ^F, ^f
^Xrrggbb - pozwala zdefiniowac kolor przypomocy wartosci rgb (np. ^XFFFF00 to żółty, ^X000000 to czarny)

BINDOWANIE TEXTÓW
#A - Armor [zbroja]. Podaje ilosc armora ("a" poda wartosc w kolorze odpowiedim do wartosci armora)
#C - Corpse [zwłoki]. Lokacje w której sie nam zmarło :) (np: say_team "Biegnij do #C skosili mnie tam")
#D - Damaged by [uszkodzony przez]. Ostatni gracz który nas trafił (np: say_team "#D jest napakowany jak swinia i robi masakre")
#F - nearest Friend [najbliższy przyjacie]. Podaje wiadomosc do najblizszego członka teamu.
#H - Health [życie] Podaje ilość życia ("h" poda wartosc w kolorze odpowiedim do wartosci zycia)
#I - Item [najblizsza dostępna broń]. Pokazuje najblizszy dostepny item. Nalezy widziec środek itemu a nie tylko kawałek, wymaga takz patrzenia w kierunku itemu gdy to mówimy.(np: say_team "Wolny item #I")
#K - ammopacK [najblizszy dostepny pack amunicji] tak jak w przypadku i ale mówi o amunicji
#L - Location [lokacja]. Wprowadza nowe nazewnictwo lokacji (od nazw itemow na mapie)
#M - aMmo wanted [potrzebna amunicja]. Podaje liste broni które mamy bez amunicji albo prawie bez amunicji (od 0 do 5 pocisków) np: say_team "Potrzebuje pilnie #M"
#P - last item Picked up [ostatnio podniesiony item] - podaje ostatnio podniesiony item
#R - health/aRmor [najblizsza dostępna zbroaj lub zycie]. Tak jak #I tylko e dotyczy tylko życia i zbroi
#T - Target [cel]. Gracz którego sotatnio trafiliśmy (np: say_team "#T jest słaby wykończyć go"
#U - powerUps [dopałki]. Podaje lsite dopałek które posiadamy.
#W - current Weapon held [aktualnie trzymana bron]. Podaje skrócona nazwe broni którą aktualnie trzymamy.

KOMENDY KLIENTA
currenttime - podaje aktualną godzine
menu - pozwala na ustawienie wielu róznych ustawien na OSP. By go uzywac potrzeba zbindowac sobie następujące klawisze.
- menu - włącza menu
- weapprev i weapnext przewija menu w góre i w dół
- menuleft i menuright wybranie lub w niektórym menusach zwiększanie lub zmiejszanie wartosci

GŁOWNE OPCJE
cg_altGrenades <0|1> (default = 0 - skin granatu z baseq3 ) - włacza model granatu jak na CPMA
cg_altLightning <0|1> (default = 0 - nowy skin dla promienia LG) oryginalny skin LG taki jak był na poczatku Q
cg_altPlasma <0|1> (default = 0 - skin plasmy z baseq3 ) w łacza nowy (ładniejszy chyba :) skin dla pocików plasmy
cg_ammoCheck <0|1> (default = 0 - wyłączenie) wył. mozliwosc przełaczeni sie na bron bez ammunicji
cg_autoAction [bitmask] (default = 0) wykonuje okresloną akcje
1 - zapisuje statystyki z meczu do pliku textowego osp_root/stats/data/nazwalogu.txt
2 - robi shota po zakonczeniu każdej walki
4 - nagrywa demka z walk (wymaga g_warmup = 0)
8 - zrzuca statystyki broni twojej drużyny
16 - zrzuca statyskyki wszystkich graczy
cg_Customloc <0|1> (Default = 0) uzywa innycg informacji o lokacjach ( z plików znajdujących się w locs/.cfg
cg_drawCrosshairNames <0|1|2> (default = 1) pokazuje imoiona graczy
0 - nie pokazuje wogóle
1 - pokazuje imiona graczy będących "na celowniku"
2 - tylko graczy z teamu
cg_enableOSPHUD <0|1> (default = 1) wlacza Hud z OSP
cg_enemyColors (default = 0000 = biały) okresla kolory modelu przeciwnika jesli uzywamy modelu PM (np keel/pm)
R = kolor raila
H = kolor głowy
S = kolor górnej czesci ciała
L = kolor nóg
można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z
cg_enemyModel X (default = "") - okresla model dla przeciwników ... po prostu wszyscy wygladaja tak samo ale my wygladamy jak chcemy :)
cg_followkiller <0|1> (default = 0) automatycznie przełacza sie na zabójce gracza z którego amery ogladaliśmy walk
cg_followpowerup <0|1> (default = 0) automatyczne podążanie za posiadaczem danego powerupa (np flagi)
cg_forceColors <0|1> (default = 0) zmienia wszystkich graczy z twojego teamu na twój kolor (jesli uzywamy skinu pm)
cg_lagometer <0|1|2> (default = 1 - dolny prawy róg) rysuje nam wykresu dotyczace połączenia
0 - wył.
1 - dolny prawy róg
2 - górny prawy róg
cg_MaxlocationWidth (default = 16) okresla najwiekszą długosc nazwy lokacji (w grach teamowych)
cg_nochatbeep <0|1> (default = 0) wył. dzwiek przychodzacej wiadomości
cg_nomip [bitmask] (default = 0) pozwal zmienic picmip na 1 dla niektórych efektów nawet jesli uzywamy niskiego r_picmip
1 - promien LG
2 - kulki z PG
4 - wybych RL
8 - wybych GL
16 - efekt kul
32 - promien RG
64 - pocisku BFG
128 - slady krwi
256 - wszelkie obłoczki dymu
jesli uzywasz decalsów (sladów po broniach) to one też zmienią picmip
cg_NoMOTDDisplayDuringDemo <0|1> (default = 0)
0 - zawsze wyswietla MOTD w czasie dema
1 - nie wyswietal MOTD w czsie dema
cg_oldCTFSounds <0|1> (default = 0 - uzywa nowych odglosów) pozwala uzywac starych odglosów z CTF-a
cg_oldPlasma <0|1> (default = 1) nowy efekt dla plasmy (takie małe kulki rozpryskują się)
cg_oldRail <0|1> (default = 1) dodaje spiralke do promienia po railu (kolor spiralki color2 )
cg_oversampleMouse <0|1> - (default = 0) uzywa innego samplingu myszy (niby takiego jak na pmove 1 nawet gdy na serwie pmove jest wyłaczony)
cg_q3compScoreboard <0|1> (default = 0) plansza wyników
0 - standardowa plansza wyników
1 - plansza wyników Q3comp (tylko dla TDM, CTF i CA)
cg_scoreTransparency <0.0 - 1.0> (default = 1.0 - full bright) przezroczystość wyników (im mniejsz liczba tym bardziej przezroczyste)
cg_statscrolltime X(default = 0.15) okresla czas w sekundach jak długo ma sie wysuwac i chowac okienko z statystykami
cg_swapSkins <0|1> (default = 0) odwraca kolory druzyn (informacje serwera i komentator nadal bedzie sie posługiwał normalnymi)
cg_teamRails <0|1> (default = 0) zmienia kolor raila dla naszego teamu
0 - kazdy ma jaki miał
1 - każdy ma taki kolro jak drużyna w której jest
2 - uzywa koloru pobranego z color1 dla naszej drużyny i z cg_enemycolors dla przeciwnika
cg_truelightning <0.0 - 1.0> (default = 0.0) "udaje" laga przy promieiu LG ... przy wartosci 0 trzyma sie sztywno celnika
cg_useScreenShotJPEG <0|1> (default = 0) pozwala zmienic format screenshotów na *.jpg (zamiast *.tga)
0 - *.tga (TARGA)
1 - *.jpg
color1 (default = 0000 = biały) okresla kolor naszego modelu jesli uzywamy modelu PM (np keel/pm)
R = kolor raila
H = kolor głowy
S = kolor górnej czesci ciała
L = kolor nóg
można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z
color2 X (default = 0) kolor spiralki od raila (jesli jest cg_oldRail 0)
można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z
pmove_fixed <0|1> (default = 1 - enabled) włacza Enhanced client sampling ... a czym sie to objawia wiemy dobrze :)) dalej sie skacze i nie trza ograniczac klatek

USTAWIENIA HUD-a
(wymagają cg_enableOSPHUD ustawionego na 1):

ch_3waveFont <0|1> (default = 0) przełącza używanie czcionki 3Wave dla wszystkich elementów (teamoverlay, plansza wyników)
ch_ColorLocations <0|1> (default = 1) zmienia kolor lokacji na czerwony lub niebieski jeśli w texcie znajduje sie słowo "red" lub "blue" znajduje sie w lokacji
ch_CrosshairColor (default = biały) pozwala na zmiane koloru celnika (ch_crosshaircolor 0xRRGGBB albo X)
X- >: white, black, red, green, blue, yellow, magenta, cyan, lub grey
0xRRGGBB -> wartość okreslona według RGB
jesli używasz cg_crosshairHealth to funkcja ta nadpisuje ch_crosshairColor i nie bedzie koloru
ch_CrosshairNamesLeft <0|1> (default = 0) rysuje imiona po lefej zara nad hudem
ch_drawSpeed <0-2> (default = 0) wyświetla prędkosc w UPS-ach (units per second)
0 - bez prędkości
1 - prawy górny róg pod FPS-ami
2 - mała przezroczysta czcionka nad celnikiem
ch_drawFlagNames <0-5> (default = 0) podawanie xywy "nosiciela" :) flagi
0 - standartowe
1 - podaje xywe (ale bez ikon)
2 - podaje xywe razem z ikoną
3 - podaje xywe (ale bez ikon) w dolnym prawym rogu (tylko na statusbarach Q3comp)
4 - podaje xywe razem z ikoną w dolnym prawym rogu (tylko na statusbarach Q3comp)
ch_FilterLocationsTeamchat <0|1> (default = 1) wyrzuca z teamchatu nazwy lokacji
ch_Obituaries <0|1> (default = 1) cenzurka :)
ch_Pickupitem <0|1> (default = 1) rysuje iconke i nazwy przedmiotów podniesionych
ch_StatusbarFormat <0|1> (default = 10) wygląd Huda
0 - standartowy
1 - OSP default tylko ammo, ikona broni, zycie, flaga (dla ctf) i armor sa podane. cf_statusbar zmienia rozmiar czcionki
2 - tak jak 1, ale podaje czy jest ammo do każdej broni
3 - tak jak 1, ale podaje ammo do broni w liczbach
4 - hud CPM styl 0 (ja na vq3)
5 - wskażniki zdrowia i armora z CPM
6 - CPM styl 3
7 - CPM styl 4
8 - CPM styl 5
9 - Q3Comp styl 1
10 - Q3Comp styl 2
11 - Q3Comp styl 3
12 - Q3Comp styl 4
ch_TeamBackground <0|1> (default = 0) wyswietla na hudzie pasek koloru teamu
ch_TeamchatOnly <0|1> (default = 0) pokazuje teamchat na dole z lewej strony
ch_TeamCrosshairHealth <0|1> (default = 1) podaje zycie i armor członków teamu pod celnikiem
ch_Teamoverlay (default = "p12n h/aw l") okresla pola podawane przy informacji o członku teamu
pola:
p - iconki powerupów
12n - xywa gracza
h - zdrowie gracza
a - armor gracza
w - ikona broni
l - lokacja
ch_Weaponswitch <0-9> (default = 2) wyswietlanie menu przy zmianie broni
wartości
0 - standartowe
1 - tak jak 0, tylko na stałe
2 - pionowe po prawej stronie huda
3 - tak jak 2, tylko na stałe
4 - pionowe po lewej stronie huda
5 - tak jak 2, tylko na stałe i podaje ammo dla każdej broni obok
6 - styl CPM (lewy)
7 - styl CPM (prawy)
8 - styl CPM (dolny)
9 - wogóle nie wyswietla

CZCIONKI
(wymagają cg_enableOSPHUD ustawionego na 1):

cf_AmmoStatusbar (default = 8x8) rozmiar czcionki dla amunicji na ch_statusbarFormat 2 i3.
cf_CrosshairNames (default = 16x16) rozmiar xyw na celniku
cf_Following (default = 12x12) rozmiar "Following"
cf_Fragmsg (default = 16x16) rozmiar informacji "you fragged" [bogu dzięki ze wkoncu ktos na to wpadł przecie to zasłaniało pól ekerana ;) ]
cf_Scores (default = 16x16) rozmiar czcionki wyników meczu [tych w dolnym prawym rogu]
cf_Pickupstring (default = 16x16) rozmiar czcionki podnoszonego itemu
cf_Statusbar (default = 48x48) skaluje statusbar jesli jest ustawione ch_statusbarFormat is 1.
cf_Teamchat (default = 6x16) rozmiar czcionki dla teamchatu
cf_TeamCrosshairHealth (default = 12x12) rozmiar informacji crosshairhealth
cf_Teamoverlay (default = 7x17) rozmiar czcionki dla huda teamowego
cf_Vote (default = 12x12) rozmiar powiadomienia głosowania
cf_WeaponName (default = 12x12) rozmiar nazwy broni jesli ch_weaponswitch 1.
cf_WeaponSwitch (default = 32x32) rozmiar ikon i czcionki przy zmianie broni

PRZYDATNE INFORMACJE:

jeśli na serwerze właczony jest hak (hook) to
bind [klawisz] +button5
naciskając i trzymając [klawisz] (np mouse3) wystrzelony zostanie hak i przyciągnie cie do obiektu. Aby puścic hak pusc [klawisz]

jeśli na serwie jest włączone upuszczanie itemów o w grach TDM i CTF mozna upuści komus item przy pomocy
drop
nazwy itemów:

sg (Shotgun)
gl (Grenade Launcher)
rl (Rocket Launcher)
lg (Lightning Gun)
rg (Railgun)
pg (Plasma Gun)
bullets (ilość: 50)
shells (ilość: 10)
grenades (ilość: 5)
rockets (ilość: 5)
lightning (ilość: 80)
slugs (ilość: 10)
cells (ilość: 30)

można ewentulanie upuścic flage używając
drop flag

OGÓLNIE DOSTĘPNE KOMENDY:

autorecord - nagrywa demko z automatycznymi nazwami
autoscreenshot - robisz screenshota z automatycznymi nazwami
+button5 -włącza grapling hook
credits - fajne intro ... przdstawia twórców OSP
currenttime - wyświetla aktualną godzine
followpowerup - włacza pogon za powerupem (jesli kamera jest w trybie chase-cam)
help - po prostu pomoc :) [aż dziw ze w q3 na F! jest vote yes :)]
motd - wyświetla MOTD
players - lista graczy i ich dane .. przydatne w przypadku komend typu kick ban itp
ref - zostajemy sedzia .. popuarnie zwanym refem :)
settings - pokazuje aktualne ustawienia serwere. Zielony oznacza default a czerwony zmiony na inny
speconly - jeśli włoczone przy grze 1v1 wszysscy oczekujący nie zostają tylko spectami nie mogą sie dołaczyc do gry
stats [gracz] - pokazuje staystyki broni, przy podanym ID gracza pokazuje statystyki innego gracza, lub jeśli jesteśmy w trybie FOLLOWING to poakzuje gracza z którego pova patrzymy
statsall - zrzuca statsy wszystkich graczy
statsblue/statsred - zrzuca statystyki dla druzyny red albo blue
team s - przechodzi w specta
bottomshots - wyswietla staystyki najgoryszch strzalow można dodac MG, SG, GL, RL, LG, RG, PG, BFG wtedy wyswietli statystyki dla okreslonej broni
topshots - to samo co wyżej tylko najlepsze strzaly
+wstats - wyświetla aktualne statystyki

komendy przy włączonym g_doWarmup 1
ready - określa gotowośc do gry
notready - określa brak gotowości do gry
time - wzięcie "czasu" dla team'u
pause - pauzuje i odpauzowywyuje gre (admin only)



KOMENDY TEAMOWE (g_gametype = 3, 4, lub 5)

captains - podaje kapitanów obu drużyn
coach - przełacza na trenera (coach'a)
coachdecline - zakańcza bycie trenerem
coachinvite - zaprasza gracza do bycia trenerem teamu
coachkick - usuwa uprzednio zaproszonego trenera z teamu
joincode [hasło] podaje kod do dołączenia sie do drużyny
lock - zamyka drużyne
scores - poakzuje wyniki
time - wzięcie "czasu"
timein - cos jak unpause :)
timeout - a to cos jak pause :)
unlock - otwiera zamknięty team

komendy kapitana druzyny
invite - zaprasza gracza do dołaczenia do drużyny
remove - usuwa gracza z teamu kapitana
resign [gracz] - rezygnacja z bycia kapitanem. Opcjonalnie mozna podac ID gracza który ma zostac nowym kapitanem
specinvite - zaprasza gracza do bycia spectaroterem druzyny
speclock - zamyka druzyne przed spectami
teamready - zgłasza stan gotowości całej drużyny

KOMENDY SEDZIĘGO
bycie sędzią ułatwia zmiane ustawien i jest nieocenione przy serwerach dedykowanych lub zarzadzania serwami stojącymi w gdzies na necie .. wielki plus w OSP :)

ref - działa jak callvote z tym ze natychmiastowo
r_abort - przerywa metch rozgrywajacy się w danej chwili (głównie do CA)
r_allcaptain - daje wszytkich aktywnym graczom ograniczone prawa capitana
r_allready - daj wszsytkim status ready
r_ban - wykopywuje i banuje danego gracza na serwerze
r_help - wyświetla lliste komend [taką jak tu :) ]
r_kick - wykopywuje gracza z serwera
r_lock - zamya obydwie drużyny (nikt sie nie może dołaczyć; alias: lock)
r_lockblue - zamyka niebieską drużyne
r_lockred - zamyka czerwoną drużynę
r_map - ładuje wybraną mape
r_mutespecs - wycisza/daje głos spectom
r_pause - pauzuje/odpauzowywuje mecz (alias: pause)
r_promote - daje graczowi prawa kapitana
r_putblue - wrzuca określonego gracza do niebieskich
r_putred - wrzuca określonego gracza do czerwonych
r_remove - usuwa określonego gracza z teamu
r_restart - restartuje dana mape
r_speclock - zamyka obydwie druzyny przed spectami
r_speclockblue - zamyka niebieskich przed spectami
r_speclockred - zamyka czerwonych przed spectami
r_specunlock - wyłacza zamykania dla spectów w obu drużyn
r_specunlockblue - otwiera niebieskich przed spectami
r_specunlockred - otwiera czerwonych przed spectami
r_unlock - otwiera obie drużyny aby więcej graczy sie mogło dołaczyć
r_unlockblue - otwiera niebieskich
r_unlockred - otwieta czerwonych
Wiekszość z tych opcji dostepnych jest w funkcji callvote. Opcje z parametrami 0=wył. 1=wł.


KOMENDY I PARAMETRY GŁOSOWANIA (CALLVOTE)

Aby w czasie gry uzyskac spis komend do głosowania wystarczy napisac
callvote

Aby dowiedziec jakiej wartości jest parametr danej komendy wystarczy napisać
callvote
bez żadnego parametru, np: aby dowiedziecsie czy na serwerze włączony jest quad piszemy
callvote quad

Lista wszystkich parametrów głosowania:

Główne parametry:
altgraphics <0|1> - możliwość używania dodatkowych (innych) efektów dla plasmy i ligthingGun'a
dropitems <0|1> - możliwość wyrzucania przedniotów
instagib <0|1> - włącza INSTAGIB :) (rail zadaje 400 damage'u)
fallingdamage <0|1> - określa czy upadki z wysokości mają zadawać obrażenia czy nie
fastrail <0|1> - rail zmienia sie na iną broń z opóźnieniem 1000ms (opcja 1) a nie 1500 ms (opcja 0)
hook <0|1> - uruchamia mozliwość używania haku
kick - próba wurzucenia gracza z serwera
lgcooldown <0|1> - zmiana z LightninGuna na inną broń trwa 0 ms (opca 0) lub 200 ms (opcja 1)
map - zmiana mapy
map_restart - restart obecnej mapy
mg_damage - ustala damage dla MachinGuna (od 1 do 10)
mg_startammo - ustala ilość amunicji dla MachinGuna (od 0 do 500)
mutespecs <0|1> - określa czy gracze mają słyszec spectów czy też nie
nextmap - ładuje następną mape
osphud <0|1> - określa możliwośc używania cg_enableOSPHUD.
overtime <0|1|2|3> - ustala tryb dla Overtime (dogrywki) :
0 - Sudden Death (pierwszy frag decyduje)
1 - Sudden Death-Timed Overtime (sudden death po X rundach)
2 - No Overtime (walak może sięskończyc remisem)
3 - Tie-Timed overtime (remis po X rundach)
pmove <0|1|2> - określa fizyke gry:
0 - pmove enhancements disabled
1 - id-based pmove enhancements
0 - Improved pmove enhancements
promode <0|1> - włacza promode
referee - wybiera spośród graczy sędziego
reload <100-5000> - określa przeładowanie raila (w ms) w trybie INSTAGIB
respawn - określa czas automatycznego respawnu
set1v1 [mapname] - 1 vs 1
setca [mapname] - Clan Arena
setctf [mapname] - CTF
settdm [mapname] - TDM
thrufloors <0|1> - splash damage przechodzi przez podłogi i cieńkie sciany (ID default) [tak jak na RA3]
unreferee - zabiera graczowi możliwości sędziego
cl/capturelimit - zmienia capturelimit
fl/fraglimit - zmienia fraglimit
rl/roundlimit - zmienia ilośc rund (tylko w Clan Arena)
tl/timelimit - zmienia limit czasu

Wszystkie tryby oprócz Clan Arena
(wył./wł itemów)
bfg <0|1> - BFG
bsuit <0|1> - BattleSuit
invis <0|1> - Invisibility
medkit <0|1> - MedKit
quad <0|1> - Quad Damage
regen <0|1> - Regeneration
teleporter <0|1> - Teleporter

Tylko dla trybu Clan Arena
armordamage <0|1> - określa czy zbroja spada przy zadawanych przez siebie obrażeniach
startrespawn <0|1> - określa czy gracze są respawnowani na poczatku rundy
warmupfire <0|1> - określa czy można strzelac podczas rozgrzewki

Tylko dla Trybu TDM
allcaptain <0|1> - daje wszystik mozłiwości kapitana
teamdamage <0|1> określa czy zadajemy obrażenia członkom teamu

Skrypty
(małe cudeńka chaosu :)

Skrypty poniżej zaciągnełem ze swojego configa .... napewno jeszcze są inne ciekawe ale te podaje przykładowo. Troche sie tym czasem bawię ale bez przesady. Jeśli macie jakieś pytania to piszcie. Aha jeszcze jedna ciekawostka w packu OSP znajdują się skrypty będące timerami itemów. Timer na Ra nazywawa sie "diehard_ra.cfg" aby go uruchomic wystarczy napsiac exec diehard_ra.cfg, potem na numpadzie wklepac czas wzięcia ra i skrypt sam policzy czas pojawienia sie następnej zbroi i poda go jako say_team można przypomniec czas naciskając LeftArrow. Skrypt ten jest bardzo prosty i podałem go przykladowo. Jest wiele prostych skryptów. Zapodaje niżej pore moich których sam używam. Każdy z małym opisem i na czerwono podaje co trzeba zbindowac pod klawisz lub napisać w konsoli. Mam nadzieje ze se poradzicie.

Proste skrypty takie jak te ułatwiają życie
set test "timedemo 1;demo four"
vstr test
- uruchamia tryb timedemo i odpala mi demiko do testu

set cpma "ch_crosshairColor 5;hudstyle 0;ref promode 0;wait 50;ref thrufloors 1;wait 50;ref fallingdamage 0"
vstr cpma
- gdy gram w RA3/Cpma to zmienia mi sie kolor celownika (zamiana koloru 5 i 6 między osp i cpma) a ja lubie taki jasny niebieski :). Pozatym odrazu wyłacza mi promode włacza damge przez podłogi i wyłacza falling damage.

set uvmnick "name ^7[^1UVM^7]^1C^7haos"
vstr uvmnick
set oldnick "name ^4-=[^1CH^b^1@^n^10S^4]=-"
vstr oldnick
- szybka zmiana nicków. przydatne jak sie ma kilka a nei chce sie marnować miejsca na klawie

set vr5 "r_picmip 5;vid_restart"
vstr vr5
set vr0 "r_picmip 0;vid_restart"
vstr vr0
- gram na picmipie 5 ale czasem cche zobaczy jak nowa mapka wyglada na normalnych detalach wystarczy vstr vr0 i mam odrazu restart grafy i nowy picmip

set vert "r_vertexLight 1;r_gamma 1.2;r_intensity 1.4;r_mapoverbrightbits 1.5"
vstr vert
set light "r_vertexLight 0;r_gamma 1.2;r_intensity 1.3;r_mapoverbrightbits 2"
vstr light
- standardowo gram na lightmap ale na niektórych mapach wole vertex (np: t4) to mi pozwala szybko robic zmiane. W tym przypadku vid_restart robimy sobie sami :)

set t2 map q3tourney2
vstr t2
set t4 "vstr vert;map q3tourney4"
vstr t4
- a to małe zbawienie. Mozna se skrócic czas wpisywania mapy. Po co klepac map q3tourn.... blah lepiej vstr t2 i już szybciej :). Przy okazji zmienia mi sie oswietlenie na vertex przy użyciu poprzedniego skryptu.

Cos lepsiejszego

set tabico vstr tab1
set tab1 "+scores;cg_drawicons 1;currenttime;set tabico vstr tab2"
set tab2 "-scores;cg_drawicons 0;set tabico vstr tab1"
vstr tabico
- jako ze mam cg_drawicons 0 to przy scores nie widze ikon, mam wiec takie cudo ... ( i jeszcze godzine mi podaje na OSP :)

set zoom_0 "cg_zoomfov 55; sensitivity 5.5;echo ;echo ^1-=Max. ^1Zoomed=-;echo ;set zoom_in vstr zoom_0;set zoom_out vstr zoom_1"
set zoom_1 "cg_zoomfov 85; sensitivity 8.5;echo ;echo ^3-=Medium ^3Zoom=-;echo ;set zoom_in vstr zoom_0;set zoom_out vstr zoom_2"
set zoom_2 "cg_zoomfov 110;sensitivity 10; echo ;echo ^2-=Normal ^2View=-;echo ;set zoom_in vstr zoom_1;set zoom_out vstr zoom_2"
set zoom +zoom
vstr zoom_2
vstr zoom_in (najlepiej na wheelup)
vstr zoom_out (najlepiej na wheeldown)
vstr zoom
- genialny 2 stopniowy zoom. Jeżeli bedziecie uzywac tylko tego skryptu to musicie na kazdą broń dotakowo zbindowac
vstr zoom. Moje sensy musicie zastąpic swoimi fov'y też można zmienic. I mozecie wyrzucic echo jak was denerwują komunikaty.

set rail_zoom "vstr rail_zoomOFF"
set rail_zoomON "-zoom;+zoom;vstr zoom_1;set rail_zoom vstr rail_zoomOFF"
set rail_zoomOFF "+zoom;vstr zoom_2;set rail_zoom vstr rail_zoomON"
set no_zoom "+zoom;vstr zoom_2;set rail_zoom vstr rail_zoomOFF"
vstr rail_zoom (na guzik na którym mamy raila)
vstr no_zoom (na pozostałe bronie)
- rozszeżenie powyższego skryptu. ponowne naciśnięcie przycisku raila daje sredni zoomik ... genialne przy railowaniu ... :) mnie rail wzrózł o 15 % po wymysleniu tego skryptu.

set rail0 "color1 0; set rrail vstr rail1"
set rail1 "color1 1; set rrail vstr rail2"
set rail2 "color1 2; set rrail vstr rail3"
set rail3 "color1 3; set rrail vstr rail4"
set rail4 "color1 4; set rrail vstr rail5"
set rail5 "color1 5; set rrail vstr rail6"
set rail6 "color1 6; set rrail vstr rail0"
set rrail vstr rail0
vstr rrail (dodac do przycisku na którym macie +attack)
- taki bajerek coby rail strzelał za kądemym razem innym kolorem. Działa tylko na OSP i czystym q3. Na Cpma trza se zmienic color1 na color i też styka.

set rjump "cl_pitchspeed 9999;+lookdown;wait;+moveup;+attack;wait; -attack;-moveup;-lookdown; cl_pitchspeed 140; centerview"
vstr rjump
- rocketjump ... ale bardzo wadliwy .. skacze tylko na wysokośc do odbijania sie od scian i skakania na odległość sie nie nadaje

set modcol vstr m-red
set m-red "cg_enemycolors 2aaa; set modcol vstr m-green;echo ^3Modele: ^1RED"
set m-green "cg_enemycolors 2a22; set modcol vstr m-wg; echo ^3Modele: ^2GREEN"
set m-wg "cg_enemycolors 2az2; set modcol vstr m-ry; echo ^3Modele: ^7WHITE-^2GREEN"
set m-ry "cg_enemycolors 2aa3; set modcol vstr m-rb; echo ^3Modele: ^1RED^7-^3YELLOW"
set m-rb "cg_enemycolors 2aa4; set modcol vstr m-red; echo ^3Modele: ^1RED^7-^4BLUE"
vstr modcol
- zmienia kolore enemymodelu on-the-fly ... (pozdro dla Mateo .. ciesze sie ze sie podobało :)

set crosscol vstr c-red
set c-red "ch_crosshaircolor 1; set crosscol vstr c-green; echo ^3Celnik ^1RED"
set c-green "ch_crosshaircolor 2; set crosscol vstr c-yellow;echo ^3Celnik ^2GREEN"
set c-yellow "ch_crosshaircolor 3; set crosscol vstr c-blue; echo ^3Celnik ^3YELLOW"
set c-blue "ch_crosshaircolor 4; set crosscol vstr c-bblue; echo ^3Celnik ^4BLUE"
set c-bblue "ch_crosshaircolor 5; set crosscol vstr c-violet;echo ^3Celnik ^6VIOLET"
set c-violet "ch_crosshaircolor 6; set crosscol vstr c-white; echo ^3Celnik ^5BRIGHT_BLUE"
set c-white "ch_crosshaircolor 7; set crosscol vstr c-black; echo ^3Celnik ^7WHITE"
set c-black "ch_crosshaircolor 8; set crosscol vstr c-red; echo ^3Celnik ^8BLACK"
vstr crosscol
- zmienia kolory celowników na jeden z 8 standartowych ... trzeba pamiętac ze w cpma jest zamieniony kolor 5 i 6 w stosunku do OSP ...

set vdn vstr vol05
set vup vstr vol05
set vol00 "set s_volume 0.0;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol01;echo Volume |==========^7(Cisza)"
set vol01 "set s_volume 0.1;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol02;echo Volume =|=========^3MIN"
set vol02 "set s_volume 0.2;set vdn vstr vol01;set vup vstr vol03;echo Volume ==|========"
set vol03 "set s_volume 0.3;set vdn vstr vol02;set vup vstr vol04;echo Volume ===|======="
set vol04 "set s_volume 0.4;set vdn vstr vol03;set vup vstr vol05;echo Volume ====|======"
set vol05 "set s_volume 0.5;set vdn vstr vol04;set vup vstr vol06;echo Volume =====|====="
set vol06 "set s_volume 0.6;set vdn vstr vol05;set vup vstr vol07;echo Volume ======|===="
set vol07 "set s_volume 0.7;set vdn vstr vol06;set vup vstr vol08;echo Volume =======|==="
set vol08 "set s_volume 0.8;set vdn vstr vol07;set vup vstr vol09;echo Volume ========|=="
set vol09 "set s_volume 0.9;set vdn vstr vol08;set vup vstr vol10;echo Volume =========|="
set vol10 "set s_volume 1.0;set vdn vstr vol09;set vup vstr vol10;echo Volume ==========|^1MAX"
vstr vup (głośniej)
vstr vdn (ciszej)
- kontrola głosności dzwięku (nie muzyki)

set maxFPS vstr fps82
set fps82 "set com_maxFPS 82;set maxFPS vstr fps75;echo ^3maxFPS -> 82 ^4h"
set fps75 "set com_maxFPS 75;set maxFPS vstr fps82;echo ^3maxFPS -> 75 ^1c"
vstr maxFPS
- zmiana com_maxfps

Texty na jednym guziku
set smile vstr sm1
set sm1 "say ^3=^5);+button3;wait;-button3;set smile vstr sm2"
set sm2 "say ^1=^3D;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm3"
set sm3 "say ^3=];+button3;wait;-button3;set smile vstr sm4"
set sm4 "say ^3Ha^1Ha^7Ha ;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm5"
set sm5 "say ^7=^1>;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm6"
set sm6 "say ^3:^1D;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm7"
set sm7 "say ^1b^7u^1h^74^1h^74^1h^74^1h^74;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm8"
set sm8 "say ^2:^7>;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm1"
vstr smile
- po co usmiechac sie zawsze tak samo :) mozna przecie smiac sie co raz inaczej

A tu mała prywata :) skrypcik klanowy. Umieście sobie to w konfigu i zbindujcie sobie vstr uvmspam. Potem przytzymajcie ten guzik i zatkajcie uszka :) ... woila ...

set uvmspam vstr uvmspam0
set uvmspam0 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^1U; set uvmspam vstr uvmspam1"
set uvmspam1 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7U^1M; set uvmspam vstr uvmspam2"
set uvmspam2 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UM^1B; set uvmspam vstr uvmspam3"
set uvmspam3 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMB^1R; set uvmspam vstr uvmspam4"
set uvmspam4 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBR^1A; set uvmspam vstr uvmspam5"
set uvmspam5 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA ^1V; set uvmspam vstr uvmspam6"
set uvmspam6 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA V^1I; set uvmspam vstr uvmspam7"
set uvmspam7 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VI^1S; set uvmspam vstr uvmspam8"
set uvmspam8 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS ^1M; set uvmspam vstr uvmspam9"
set uvmspam9 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS M^1O; set uvmspam vstr uvmspam10"
set uvmspam10 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS MO^1R; set uvmspam vstr uvmspam11"
set uvmspam11 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS MOR^1B; set uvmspam vstr uvmspam12"
set uvmspam12 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS MORB^1U; set uvmspam vstr uvmspam13"
set uvmspam13 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS MORBU^1S; set uvmspam vstr uvmspam14"
set uvmspam14 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS MORB^1U; set uvmspam vstr uvmspam15"
set uvmspam15 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS MOR^1B; set uvmspam vstr uvmspam16"
set uvmspam16 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS MO^1R; set uvmspam vstr uvmspam17"
set uvmspam17 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS M^1O; set uvmspam vstr uvmspam18"
set uvmspam18 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VIS ^1M; set uvmspam vstr uvmspam19"
set uvmspam19 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA VI^1S; set uvmspam vstr uvmspam20"
set uvmspam20 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA V^1I; set uvmspam vstr uvmspam21"
set uvmspam21 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA ^1V; set uvmspam vstr uvmspam22"
set uvmspam22 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBR^1A; set uvmspam vstr uvmspam23"
set uvmspam23 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UM^1B; set uvmspam vstr uvmspam24"
set uvmspam24 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7U^1M; set uvmspam vstr uvmspam25"
set uvmspam25 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^1U; set uvmspam vstr uvmspam1"

onclick="javascript:history.back()">